Digitaalisten palvelujen käyttäminen parantaa sote-palvelujen saatavuutta ja tukee oman terveyden ja hyvinvoinnin ylläpitämistä ilman tarvetta siirtyä palveluja tarjoavan toimijan luo....
Sosiaali- ja terveysministeriö toteuttaa kansalaiskyselyn sosiaali- ja terveydenhuollon digitalisaation strategiatyön tueksi ajalla 5.6.-14.7.2023. Yhteisiä palveluita kehittäessä on tärkeää kuulla palveluiden...
Säännöllisesti paljon avohoidon terveyspalveluita tarvitsevien asiakkaiden digipalveluiden hyväksyntä ja käyttö vaihtelevat, esittää DigiIN-hankkeen haastattelututkimus. Tutkimuksen perusteella asiakkaat olivat pääosin tietoisia...
Tuore tutkimus osoittaa yhteyden sairaanhoitajien tiedonhallinnan osaamisen ja tietojärjestelmien koetun hyödyllisyyden välillä. Hyödyllisimpänä tietojärjestelmiä pitivät sairaanhoitajat, joiden osaamisprofiili arvioitiin korkeaksi....
Sosiaali- ja terveydenhuollon ATK-päivät järjestetään Turussa 22.–24.5.2023. Tule kuulemaan tutkimustemme tuloksista ja keskustelemaan asiantuntijoidemme kanssa käytännön ratkaisuista DigiIN-osastolle 95. Lisätietoa...
Koronapandemia ja siihen liittyvät liikkumisrajoitukset kohdistuivat erityisesti ikäihmisiin, kun suositukset pysyä kotona astuivat voimaan. Rajoitukset kavensivat merkittävästi ikäihmisten elämänpiiriä. Tutkimuksemme...
Sosiaali- ja terveysalan tapahtuma TerveSos 2023 järjestetään Tampereella 3.–4.5. Tule kuulemaan tutkimustemme tuloksista ja keskustelemaan asiantuntijoidemme kanssa käytännön ratkaisuista. DigiIN-osasto:...
Millaisia uusia materiaaleja on tarjolla iäkkäiden etäjumpan tueksi? Millaista tuoretta ja käytännönläheistä tutkittua tietoa etäjumpasta on saatavissa? Tuloksia DigiIN-tutkimuksesta. Maksuton...
Väitöskirjatutkija Saija Simola Aalto-yliopistosta haastatteli 21 mielenterveysalan ammattilaista Suomessa alkuvuodesta 2023 NORDeHEALTH- ja DigiIN-hankkeiden yhteistyönä. Haastattelujen tarkoituksena oli selvittää mielenterveysalan...
Tulevaisuudessa ihmiset joutuvat asioimaan entistä enemmän digitaalisesti, koska sähköiset palvelut lisääntyvät. Sähköinen asiointi vaatii palveluiden asiakkailta nykyistä aktiivisempaa roolia, uudenlaista...